UNET IS ONDERDEEL VAN EUROFIBER
Hieronder vindt u een overzicht van onderhoud & storingen op de UNET dienstverlening.
STORING MELDEN? BEL 036 - 845 45 00
Op werkdagen tussen 8:00 en 18:00 uur
ACTIEVE STORINGEN & ONDERHOUD
Start | Eind | Dienst | Betreft | |
---|---|---|---|---|
23-06-2022 00:00 | UNEXT | Storing | Details | |
Helaas hebben wij een probleem geconstateerd in onze UNEXT portal.
Type storing en impact:
Momenteel zijn er verschillende functies van de UNEXT portal die niet of deels niet meer werken. Dit betreft:
- postcodecheck
- WBA orders
- changes op bestaande diensten
Verwachte oplostijd:
Verwachte oplostijd is nog onbekend. De oorzaak is echter wel herleid tot een probleem met de communicatie tussen ons en KPN. Dit wordt momenteel opgelost. |
OPGELOSTE STORINGEN & ONDERHOUD
Start | Eind | Dienst | Betreft | |
---|---|---|---|---|
16-09-2020 11:10 | Glasvezel | Storing | Details | |
Wij hebben een storing geconstateerd in ons netwerk.
Type storing en impact:
Op dit moment zien wij meerdere verbindingen offline in de regio Zeewolde, alle mogelijke oorzaken worden onderzocht.
Verwachte oplostijd:
Er is nog geen oplostijd bekend.
12:00 Er is een engineer aangestuurd voor onderzoek.
13:13 Er is kabelschade geconstateerd, deze gaat nu worden hersteld. De verwachte oplostijd volgt.
15:03 Om de schade te kunnen hertellen dient een gedeelte van de kabel geheel te worden vervangen, het materiaal hiervoor is onderweg.
17:25 Onze engineers hebben de kapotte kabel bijna vervangen en de nieuwe handholes zijn ook al geplaatst. 17:55 Onze engineers hebben de kapotte kabel volledig vervangen en gaan bijna beginnen met lassen van de vezels. |
||||
23-11-2020 11:00 | UNET Servicedesk | Storing | Details | |
Op dit moment zijn wij verminderd/ niet bereikbaar op het UNET Telefoonnummer(036 845 4500). Type storing en impact: Door een storing is ons telefoonnummer niet of verminderd bereikbaar, er is sprake van een storing. Verwachte oplostijd: Er word gewerkt aan een oplossing, een oplostijd is nog niet bekend.
12:05 De lijn lijkt weer bereikbaar, wij zullen dit nu scherp in de gaten houden.
|
||||
17-12-2020 10:45 | Internet | Storing | Details | |
11:30: Er is een storing geconstateerd waarbij veel klanten internet problemen ervaren. Deze storing lijkt vanuit een koppeling met een derde partij te komen. Dit wordt nog onderzocht. Voor UNET klanten zou het probleem zojuist verholpen moeten zijn.
|
||||
08-03-2021 13:35 | Glasvezel | Storing | Details | |
In Utrecht en omgeving hebben wij een groot aantal lijnen down zien gaan. Type storing en impact: Uitval van de internet verbinding. Verwachte oplostijd: 14:00 Wij zien alle lijnen weer online, dit lijkt te gaan om een stroomstoring. Dit wordt verder onderzocht, updates vind u op:
|
||||
10-05-2021 12:34 | UNET Glasvezel | Storing | Details | |
Wij hebben geconstateerd dat er een stroomstoring in en rondom Rotterdam is. Hier vallen verschillende nodes van UNET/Eurofiber onder. Wij verwachten dat deze weer online komen nadat de stroomstoring opgelost is. Tot nu toe is er nog geen oplostijd bekend.
Update 13:55: Apparatuur draait inmiddels voor en groot deel over een noodgenerator. Wij wachten op het bericht dat alles weer over de hoofdstroom draait. |
||||
29-06-2021 06:00 | Glasvezel | Storing | Details | |
Helaas hebben wij een storing geconstateerd in ons netwerk.
Type storing en impact:
Kabelschade in de omgeving Aalsmeer.
Verwachte oplostijd:
8:50 - Op dit moment is de verwachte oplostijd 11:00 uur.
9:45 - De monteurs zijn nog bezig met herstel, de verwachte oplostijd is inmiddels verplaatst naar 12:00. 11:33 - Kabelschade is hersteld, graag horen we of er nog problemen zijn met de verbinding.
|
||||
05-08-2021 09:12 | VoIP | Storing | Details | |
Helaas hebben wij een storing geconstateerd in ons netwerk. Type storing en impact: Toestellen kunnen niet aangemeld worden bij de de VoIP dienst en er kunnen geen wijzigingen worden doorgevoerd in de MVoIP omgeving. Tevens werken bepaalde snelkeuze toetsen niet. Verwachte oplostijd: Onbekend Het probleem wordt onderzocht en er volgt z.s.m een verwachte oplostijd. Het probleem zou sinds 09:30 zijn opgelost. |
||||
07-09-2021 08:58 | VoIP | Storing | Details | |
Helaas hebben wij een storing geconstateerd in ons netwerk. Type storing en impact: Op dit moment is er een storing gaande in het UNET VoIP platform waardoor er niet gebeld kan worden.
Verwachte oplostijd:
|
||||
07-09-2021 08:58 | VoIP | Storing | Details | |
Helaas hebben wij een storing geconstateerd in ons netwerk. Type storing en impact:
Verwachte oplostijd:
|
||||
11-05-2022 08:43 | Glasvezel | Gepland onderhoud | Details | |
Helaas hebben wij een storing geconstateerd in ons netwerk.
Type storing en impact:
Vermoedelijk is er kabelschade in de omgeving Zeewolde/Almere.
Verwachte oplostijd:
Er is een aannemer gestuurd voor onderzoek, meer informatie volgt.
9:24 - We hebben zojuist bevestiging dat het om een kabelschade gaat. Verdere updates volgen hier: https://www.eurofiber.com/nl-nl/incidents/140843 |
||||
25-05-2022 08:40 | Glasvezel | Storing | Details | |
Helaas hebben wij een storing geconstateerd in ons netwerk.
Type storing en impact:
Er is een kabelschade na graafwerkzaamheden geconstateerd in Zeewolde en een deel van Almere.
Verwachte oplostijd:
Op dit moment is er geen oplostijd bekend. De aannemer is aangestuurd en zal naar locatie gaan om herstelwerkzaamheden te starten. 14:00 - De aannemer geeft aan op locatie bezig te zijn met herstelwerkzaamheden. De verwachte oplostijd staat momenteel op 20:00u.
17:00 - Update - De aannemer is druk bezig met de herstelwerkzaamheden aan de kabel.
|
||||
07-06-2022 00:00 | 07-06-2022 06:00 | UNET Servicedesk | Gepland onderhoud | Details |
Type onderhoud: regulier onderhoud Reden werkzaamheden en impact: Deze werkzaamheden hebben impact op een aantal verschillende diensten: - Mogelijke onderbreking van 2 min voor UNIQ en internet online diensten. - Mogelijke onderbrekingen van ongeveer 30 seconden voor VoIP diensten - Mogelijke onderbreking van ongeveer 30 seconden voor UMTS/3G/4G Mocht uw dienst niet online komen na de werkzaamheden verzoeken wij u eerst de apparatuur te herstarten. |
||||
07-06-2022 00:00 | 07-06-2022 06:00 | Internet | Gepland onderhoud | Details |
Type onderhoud: regulier onderhoud Reden werkzaamheden en impact: Dit houdt in dat er tijdens deze werkzaamheden een of meerdere korte onderbrekingen (hiccups) van maximaal 30 seconden kunnen plaatsvinden. (Als er een horizontale lijn langs Amsterdam, Amersfoort, Apeldoorn en Enschede wordt getrokken, vallen alle locaties die ten zuiden van deze lijn liggen in het Zuid-domein.) |
||||
13-06-2022 08:05 | 13-06-2022 10:20 | Internet | Storing | Details |
Storing in Netwerk Roosendaal
Type storing en impact: Door een stroomstoring ondervinden wij outage in Postcode gebied 46** en 47** Roosendaal en omgeving. Verwachte oplostijd: Er is een aansturing gedaan voor het sturen van een aggregaat naar locatie. De stroom op locatie is hersteld en we zien alle betrokken lijnen weer in dienst. |
||||
15-06-2022 04:00 | 15-06-2022 06:00 | Internet | Gepland onderhoud | Details |
Type onderhoud: regulieronderhoud Reden werkzaamheden en impact: Tijdens het onderhoud zullen er werkzaamheden plaatsvinden aan het netwerk in domein Zuid. Dit houdt in dat er tijdens deze werkzaamheden de mogelijkheid bestaat dat er korte hiccups kunnen plaatsvinden
(Als er een horizontale lijn langs Amsterdam, Amersfoort, Apeldoorn en Enschede wordt getrokken, vallen alle locaties die ten zuiden van deze lijn liggen in het Zuid-domein.) |
||||
16-06-2022 00:00 | 16-06-2022 02:00 | Internet | Spoedonderhoud | Details |
Type onderhoud: spoedonderhoud |
||||
16-06-2022 23:00 | 17-06-2022 05:00 | Internet | Gepland onderhoud | Details |
Type onderhoud: regulier onderhoud Reden werkzaamheden en impact: Dit houdt in dat er vanwege de redundantie alleen sprake kan zijn van een switchover van maximaal enkele seconden voor alle UNET diensten. |
||||
20-06-2022 09:10 | Glasvezel | Storing | Details | |
Helaas hebben wij een storing geconstateerd in ons netwerk. Type storing en impact: 09:44 - Het betreft een storing in Amsterdam. Oorzaak is nog onbekend, dit wordt momenteel uitgezocht. 10:04 - Aannemer is aangestuurd om op locatie te onderzoeken. 11:15 - De aannemer is op locatie aangekomen. 12:00 - Er is geconstateerd dat het een kabelschade betreft. 15:25 - De aannemer is bezig met de herstelwerkzaamheden. Wanneer deze zijn afgerond is nog niet bekend.
Verwachte oplostijd: Verwachte oplostijd nog onbekend.
Zie ook https://www.eurofiber.com/nl-nl/incidenten voor updates over de kabelschade. |
||||
05-07-2022 00:00 | 05-07-2022 06:00 | Internet | Gepland onderhoud | Details |
Type onderhoud: regulier onderhoud Reden werkzaamheden en impact: Dit houdt in dat er tijdens deze werkzaamheden een of meerdere korte onderbrekingen (hiccups) van maximaal 30 seconden kunnen plaatsvinden. (Als er een horizontale lijn langs Amsterdam, Amersfoort, Apeldoorn en Enschede wordt getrokken, vallen alle locaties die ten zuiden van deze lijn liggen in het Zuid-domein.) |