unet service. altijd een stapje meer

Bij UNET zijn we pas tevreden als u dat bent. We nemen u alles uit handen van begin tot eind. En blijven daarna hoogstpersoonlijk voor u klaar staan. Niet alleen bij het oplossen van eventuele problemen, maar ook om mee te blijven denken over uw connectiviteitsoplossingen.

STORING MELDEN? BEL 036 845 45 45

Op werkdagen tussen 8:00 en 18:00 uur

Storingen & onderhoud

Betreft Netwerk Dienst Start Einde

Veelgestelde vragen

Klik op de categorie om de meest gestelde vragen te bekijken.

Wat is de status van mijn bestelling?

U wordt per email op de hoogte gehouden van de status van uw bestelling. Heeft u toch nog vragen over de status van uw bestelling? Bel onze Service Desk via 036 845 45 45.

Wat is de gemiddelde levertijd van UNET UNIQ?

De gemiddelde levertijd van UNET UNIQ is 16 tot 24 weken. U wordt per email op de hoogte gehouden van de status van uw bestelling.

Wat is de gemiddelde levertijd van Zakelijk glasvezel internet?

De gemiddelde levertijd van Zakelijk glasvezel internet is 10 tot 18 weken. U wordt per email op de hoogte gehouden van de status van uw bestelling.

Waarom is de levertijd van UNET UNIQ en Zakelijk glasvezel internet zo lang?

Bij de levering van uw glasvezelverbinding zijn we afhankelijk van derde partijen voor het verstrekken van vergunningen voor de nodige graafwerkzaamheden. Het verstrekken van de graafvergunningen duurt gemiddeld 8 tot 12 weken. Vervolgens moet het daadwerkelijke graafwerk plaatsvinden en moet de glasvezelverbinding tot in uw pand opgeleverd worden. U wordt gedurende het gehele proces van de aanleg van de glasvezelverbinding per email op de hoogte gehouden van de status.

Wat is de gemiddelde levertijd van Zakelijk DSL internet?

De gemiddelde levertijd van Zakelijk DSL internet is 4 weken. U wordt per email op de hoogte gehouden van de status van uw bestelling.

Ik heb Pinnen over IP besteld bij mijn zakelijk internet abonnement, wanneer wordt deze dienst opgeleverd?

De Pinnen over IP dienst wordt tegelijkertijd met uw zakelijk internet abonnement opgeleverd.

Ik heb Bellen Basis besteld bij mijn zakelijk internet abonnement, wanneer wordt deze dienst opgeleverd?

De Bellen Basis dienst wordt tegelijkertijd met uw zakelijk internet abonnement opgeleverd.

Ik heb Bellen Onbeperkt Benelux besteld bij mijn zakelijk internet abonnement, wanneer wordt deze dienst opgeleverd?

De Bellen Onbeperkt Benelux dienst wordt tegelijkertijd met uw zakelijk internet abonnement opgeleverd.

Ik ervaar een storing van de dienst, wat moet ik doen?

Bekijk de actuele storingen en gepland onderhoudsmeldingen op de Service pagina van UNET. Staat uw storing er niet tussen? Bel dan 036 845 45 45 om uw storing door te geven.

Hoelang duurt de storing op de dienst nog?

U kunt op de Service pagina van UNET zien wanneer de storing naar verwachting verholpen is. De duur van de storing hangt af van de aard van de storing. Staat uw storing niet aangegeven op de Service pagina van UNET? Bel dan 036 845 45 45 om uw storing door te geven.

Mijn glasvezelverbinding werkt niet naar behoren, wat moet ik doen?

Het is belangrijk dat u eerst de technische instellingen van uw eigen apparatuur bekijkt; vaak ligt een slechte performance van uw glasvezelverbinding aan een verandering in deze instellingen. Komt u er toch niet uit? Bel 036 845 45 45 voor onze Service Desk.

Wanneer worden de eenmalige kosten van mijn bestelling afgeschreven?

De eenmalige kosten van uw bestelling worden afgeschreven zodra uw opdracht door UNET geaccepteerd is. U wordt per email van de acceptatie van uw opdracht op de hoogte gesteld.

Wanneer worden de maandelijkse kosten van mijn bestelling afgeschreven?

De maandelijkse kosten van uw bestelling worden afgeschreven zodra de dienst of verbinding opgeleverd is. U wordt per email van de oplevering op de hoogte gesteld.

Mijn factuur klopt niet, wat moet ik doen?

UNET factureert de maandelijkse kosten van uw verbinding(en) of dienst(en) altijd een maand vooruit. Bekijk dus eerst op welke periode de factuur betrekking heeft. Indien de factuur niet klopt kunt u dit aangeven in onze debiteuren en incasso portal Payt. U kunt in Payt terecht voor al uw vragen over uw facturen.

Wanneer wordt mijn creditnota uitbetaald?

Creditnota’s worden binnen een maand na aanmaak uitbetaald.

Wat is de opzegtermijn van mijn Zakelijk DSL internet abonnement?

Na de contracttermijn van 1 jaar kunt u het abonnement per maand opzeggen.

Wat is de opzegtermijn van UNET UNIQ?

Na de contracttermijn van 3 jaar kunt u het abonnement per maand opzeggen.

Wat is de opzegtermijn van mijn Zakelijk glasvezel internet abonnement?

Na de contracttermijn van 3 jaar kunt u het abonnement per maand opzeggen.

Hoe kan ik mijn zakelijk internet abonnement opzeggen?

Na het verlopen van de contracttermijn kunt u het abonnement schriftelijk met ondertekening bij UNET opzeggen.

Hoe kan ik overstappen?

Als u wilt overstappen naar UNET, dient u zelf het contract met uw huidige leverancier te beëindigen.

Welke apparatuur wordt geleverd bij mijn zakelijk internet abonnement?

UNET maakt gebruik van gerenommeerde leveranciers van hardware. Afhankelijk van de bestelde dienst wordt geschikte apparatuur geplaatst om de dienst te monitoren, beheren en onderhouden. De dienst wordt door UNET ter beschikking gesteld op een Poort aan de LAN-zijde van de apparatuur. Deze poort is het demarcatiepunt tussen het service domein van UNET en van de Afnemer. Voor specifieke toepassingen, zoals bijvoorbeeld een firewall, is het nodig dat Afnemer eigen apparatuur plaatst achter de UNET NTU.

Wat is het verschil tussen de zakelijk internetabonnementen die ik online kan bestellen en maatwerk breedband oplossingen?

UNET levert bij de online bestelbare zakelijk internetabonnementen de dienst inclusief managed NTU (Network Termination Unit). Afhankelijk van de dienst kan UNET hier 1 of meerdere apparaten plaatsen die gezamenlijk nodig zijn om de dienst compleet te leveren.

De NTU is een belangrijk onderdeel van de complete dienstverlening, waarin de verbinding, de NTU en de daarop geleverde diensten ieder van essentieel belang zijn. De term NTU geeft de hardware aan die het eindpunt is van de UNET dienstverlening.

Maatwerk ZAKELIJKE BREEDBAND OPLOSSINGEN
De term NTU is generiek omdat afhankelijk van de toepassing, de wensen en eisen in een specifieke situatie er een andere oplossing wordt aangeboden. Hierbij wordt door UNET gebruik gemaakt van meerdere typen hardware van verschillende fabrikanten. De NTU kan zowel op een layer 2 service worden ingezet (switching/routing), maar ook als onderdeel van een layer 3 applicatie voor bijvoorbeeld het inregelen van prioritering van het verkeer, ook wel Quality of service genoemd. Applicaties als NAT, subnet, DHCP en andere instellingen behoren ook tot het layer 3 domein. Het demarcatiepunt tussen de dienstverlening van UNET en het domein van afnemer is (zijn) de LAN poort(en) van de NTU waarop de dienst(en) word(en) aangeboden aan het interne domein van afnemer.

Met deze dienst biedt UNET de volgende diensten:
- Bestelling en levering NTU als een managed service
- Installatie en configuratie NTU
- Beheer en onderhoud NTU
- Replacement en repair

Online te bestellen ZAKELIJK INTERNET ABONNEMENTEN
Een aantal UNET diensten wordt geleverd als dual play package, waarbij een compleet pakket door UNET is samengesteld wat tegen een scherp vast eenmalig en maandelijks tarief wordt geleverd. Deze pakketten bestaan uit een vaste combinatie van:
- Breedbandverbinding
- Managed NTU
- Internet access
- Optioneel UNET telefonie

Deze dienst kent bewust een beperkt aantal opties. Er zijn geen wijzigingen mogelijk in de standaard configuraties. De aangeboden configuratie past goed bij de meeste afnemers die behoefte hebben aan een stabiele zakelijke breedband internet verbinding. De meeste pakketten zijn online bestelbaar via de UNET website.

UNET verzorgt bij deze pakketten standaard beheer van de managed NTU. Hierbij zijn inbegrepen: • registratie (firmware, type, configuratie) • Monitoring / keep alive communicatie • Software updates (alleen op basis van validatie en beslissing UNET) • reboot op afstand (indien NTU nog beschikbaar is) • back-up en restore standaard en originele configuratie

Voor wholesale partners levert UNET ook diensten zonder Managed NTU.

Wat is een subnet, en waar heb ik het voor nodig?

UNET levert standaard één publiek IPv4 adres bij een UNET internetverbinding uit de aan UNET toegekende IPv4 reeks.

Voor sommige toepassingen is het handig om meerdere vaste IP adressen (een subnet) ter beschikking te hebben. Een paar voorbeelden daarvan zijn: Webservers (SSL), FTP servers, Mailservers of bijvoorbeeld een SIP centrale. Hiervoor kan een IPv4 subnet worden aangevraagd bij UNET. Aan het gebruik van publieke IP adressen zijn regels verbonden. Tevens worden hiervoor extra kosten in rekening gebracht. UNET garandeert geen beschikbaarheid van IPv4 adressen, omdat het aantal beschikbare IPv4 adressen wereldwijd zeer beperkt is.

UNET levert sinds enige jaren ook IPv6 adressen uit. Het is de verwachting dat voor nieuwe toepassingen steeds vaker standaard IPv6 ingezet zal worden, maar dat IPv4 nog jaren beschikbaar blijft en beide standaarden naast elkaar beschikbaar zijn. Let op: Communicatie met IPv6 nodes op het internet kan alleen met IPv6 internet toegang. Communicatie met IPv4 nodes kan ook alleen met IPv4 internet toegang.

onze service level agreements

De persoonlijke service van onze specialisten maakt het verschil. Bij elke dienst van UNET kunt u kiezen voor een service level dat bij uw bedrijf past. Wij adviseren u graag.

SLA - Basic

Service window: best effort Responstijd: best effort

SLA - Standard

Service window: tijdens kantooruren Responstijd: 4 uur

SLA - Advanced

Service window: 24/7 Responstijd: 2 uur

DIRECT CONTACT

Wilt u advies of kunnen we een probleem voor u oplossen,
laat uw gegevens achter op het contactformulier of bel ons.